Despre comportamentul vanzatorilor de produse online din Romania

Televizorul LED Samsung UE40C6700 disponbil în oferta online a site-ului Debo.ro costa în jur de 4300 RON în urmă cu aproximativ 1 lună de zile. Prețul era destul de mic în comparație cu restul pieței, cam cu 800-1000 RON mai puțin.

De curiozitate am sunat să solicit mai multe informații. Stocul era indisponibil la momentul respectiv, însă am primit lămuriri clare cum că prețul este corect afișat și că noile stocuri vor sosi cu același preț. Am cerut o justificare pentru prețul mult scăzut față de concurență, mi s-a răspuns că firma Debo nu dispune de magazine de desfacere și că importul se face direct, fără intermediari, de aici și prețul mai mic.

Nu știu dacă a contat ce am spus atunci, însă la nici 2 săptămâni de la discuția telefonică am primit un email de notificare cum că este pe stoc și chiar la același preț de 4300 RON. Astăzi intru să verific prețul și surpriză, e mărit cu aproape 1000 RON.

Consider că un astfel de comportament este nejustificat, demn de o lipsă de respect față de cumpărători. Vânzătorii online se comportă precum băncile, ne cred proști sau cel puțin naivi, profită de indiferența noastră.

Acum știu că 5300 RON pentru televizorul de mai sus este un preț foarte mare, așa că să aștepte mult și bine că nu voi mai cumpăra vreodată ceva de la ei. Am postat chiar un review cu nemulțumirea mea, care bineînțeles că nu a fost publicată pentru că ar fi dat în vileag ”escrocheria”. Voi aștepta cuminte un preț mai bun, după părerea mea cam la jumătate din tot ce există pe piață acum. Și când spun asta mă refer acum la toate televizoarele de pe piață, care se vând în continuare la prețuri extrem de mari, sfidătoare. Prețurile vor scădea dacă nu vor mai exista cumpărători...entuziaști, precum cei de iPhone, care ar fi dispuși să scoată oricât din buzunar pentru gadget-ul mult râvnit.

UPDATE (8.OCTOMBRIE.2010): Azi au aparut pe site-ul Debo review-urile mele, plus o explicație pentru mărirea nejustificată de preț. Debo motivează creșterea prețului cu aproape 1000 RON din cauza furnizorului (până acum ei erau unici importatori, acum descoper că depind la rândul lor de alții) și că prețul vechi era legat de o „promoție”. Păi dacă așa stau lucrurile, aștept o nouă promoție, nu mă grăbesc. Dacă am aștepta toți după promoții managerii acestor „firme de bloc” își vor da poate seama că uneori profitul mai înseamnă și puțin câștig la vânzări mai multe.

UPDATE (10.NOIEMBRIE.2010) O surpriza...pretul este iarasi 4100 RON, cititi si comentariile de pe site-ul Debo, actualizate la data acestui update. Și nu uitați...atitudinea contează...față de orice în țara asta, nu vă mai lăsați păcăliți sau prostiți! ;)

Comments

  1. daca tu crezi ca din cauza ta s-a intamkplat asa ceva te inseli. romanul s-a nascut bisnitar si speculeaza orice. intotdeauna la noi va domni haosul in ceea ce priveste comertul. daca un produs pare prea ieftin romanul ii va ridica pretul doar pentru simplu fapt ca acel produs nu se va vinde din cauza mentalitatii cum ca daca e ieftin are o problema. poate pretul lui de achizitie e la jumatate. oricum adaosuril practicate la noi sunt cam exagerate

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Contactless Payment Card - A big security risk

Rooting pentru HTC Desire HD (Aria)

Despre contestarea amenzilor RATB