Barcelona, orașul artei contemporane

Barcelona Introducere

După fiecare sosire din afara țării încerc să las deoparte entuziasmul specific celor întâmplate acolo, urmat apoi de post-depresia sosirii în România. Pentru a reveni la parametrii normali am nevoie de câteva zile, timp în care încerc să îmi canalizez atenția în alte direcții, precum problemele acumulate la serviciu.
Acum că au trecut aproape 2 zile de la revenirea pe aeroportul Otopeni a sosit timpul să amintesc câteva lucruri despre Barcelona, perla Cataloniei și probabil unul din orașele poate cele mai importante din Spania din punct de vedere turistic, după capitala Madrid.

Abordarea inițială

Se face în stilul deja consacrat, mă documentez în prealabil pe Internet, adun cât mai multe informații legate de ceea ce trebuie și poate fi vizitat. După care încerc să rezolv două dintre problemele cele mai importante cu care fiecare turist se lovește la sosirea într-o zonă nouă sau necunoscută și anume: transportul și cazarea. Ar mai fi ceva de zis aici, după mine important și anume faptul că nu am găsit o hartă în format electronic pe care să o pot printa și care să aibă deopotrivă atracțiile importante din punct de vedere turistic ale orașului suprapuse peste harta de transport. De fiecare dată caut și nu găsesc, de aceea acum mi-am făcut un obicei din a păstra o copie a fiecărei hărți turistice pe care o obțin la destinație. Dacă aș avea resursele necesare și timp cu siguranță le-aș scana și posta pe blog, sunt convins că aș face un mare bine multor turiști interesați, pentru că planul lor de abordare ar fi dintr-o dată mult mai ușor de realizat. Poate Google va oferi ceva în acest sens pe viitor, un nou serviciu online, cine știe...

Transportul

Scopul principal al vizitei a fost de această dată business, cu prelungirea în interes turistic a șederii pentru încă 2 zile. Tarom a fost compania care m-a transportat teafăr și nevătămat dus-întors Barcelona-București. De la aeroport există varianta taxi (între 15-20 euro, în funcție de destinație) sau autobuz (bilet de 5,05 euro/persoană pentru până în centrul orașului, Plaza Catalunya). Am ales varianta autobuz, cu toate că există și o linie de tren către același punct central.
Pentru transportul în interiorul orașului am ales varianta cea mai rapidă și economică, metroul. Un abonament pentru 3 zile pe toate mijloacele de transport subteran sau aerian din Barcelona nu costă decât 17 euro. Pentru restul de 2 zile pe care le-am petrecut după sesiunea de afaceri am achiziționat un alt bilet cu 10 călătorii numit „T-10”, în valoare de 8 euro, mult mai rentabil decât achiziția individuală de bilete (1,4 euro/călătorie). Cu toate că aș fi putut în primele zile să fi cumpărat din aeroport direct abonamentul de 3 zile pe care să îl fi folosit apoi la tren pentru a merge în oraș, realizez acum că mai convenabilă a fost varianta pe care am ales-o fără intenție, cea cu autobuzul, avantajele fiind legate în primul rând de timp. Merită totuși experimentată și varianta tren pentru cei care doresc să economisească 10 euro, biletele de transport dus-întors aeroport cu autobuzul.

Hotelul la care am fost cazat se numește Hotel Silken Concordia (3 stele), costul unei camere single a fost în jur de 100 euro pe noapte. Micul dejun a fost 10 euro/zi, dar a meritat din plin, fiind suficient de diversificat pentru a obține energia necesară unui efort de concentrare prelungit până la orele 14.00, când ni se oferea timpul necesar pentru a merge să luam prânzul.
M-am interesat și de alte hoteluri din jur, fiind o zonă destul de aproape de centru prețurile erau între 60-100 euro/noapte, însă foarte ușor poți găsi camere la Hostel mai ieftine, dacă este cazul și bineînțeles, cu rezervare în prealabil pe Internet. Nu a fost cazul meu, firma la care lucrez preocupându-se de acest...amănunt.

Mâncarea

Cum din fire sunt un tip sociabil, mi-am făcut repede amici în rândul celor prezenți, printre care și o fată din Madrid. Împreună cu ea și un alt tip din Belgia am hoinărit primele seri prin Barcelona în căutarea de locuri de vizitat, de plimbare și mai ales de mâncare.
Spaniolii au un obicei prost (din punctul meu de vedere) de a mânca și bea seara târziu și foarte târziu. Nu e de mirare că majoritatea fetelor devin ponderale după 30 ani...În schimb mâncarea este delicioasă, dacă știi ce să alegi. Și ai de unde alege..:) În prima seară am mâncat undeva pe malul Mediteranei, în portul Vell, imediat lângă centrul vechi numit „La Barceloneta”. Am fost nevoit să mănânc acolo pentru că nu mai rezistam de foame, după o zi intensă de lucru și plimbări pe jos prin oraș.
Atenția mi-a fost captată de unul dintre chelneri, foarte amabil și serviabil, cunoscător începător de limbă engleză, suficient pentru a dialoga și a te înțelege cu el. Acesta mi-a recomandat un pește preparat la grătar numit Sole (Lenguado), deosebit de delicios, ornat cu creveți, scoici și cu garnitură de legume. Recomand! Porția mea a fost mică, suficientă pentru a-mi satisface pofta de seara; porțiile vecilor mei însă era imense, spre exemplu scoicile veneau servite pe niște platouri uriașe.
A doua seară am servit masa în centrul orașului, aproape de celebra „La Rambla”, drumul pietonal intens vizitat din Barcelona, cu toți acei oameni mascați în diferite personaje (clasice sau mai puțin clasice...Alien m-a impresionat cel mai tare), care încearcă să te atragă să faci o poză împreună cu ei. Am aflat de la o vânzătoare de magazin că în zonă există restaurantul „La Rita”, faimos pentru mâncărurile sale bine preparate. Într-adevăr nu a dezamăgit, friptura de porc asortată cu cartofi la cuptor cu sosuri aromate a mers de minune cu vinul spaniol. Pe toți trei ne-a costat nu mai mult de 15 euro de persoană, cu tot cu desert. În serile următoare nu m-am mai bucurat de compania celor 2 turiști, însă am devenit client fidel al restaurantului LaRita, fiind deja familiar cu acesta.

Obiective

Plimbările pe marile bulevarde ("Avinguda" în spaniolă) mi-au plăcut mai ales noaptea, când străzile sunt atât de bine luminate încât te simți în siguranță. M-a impresionat lățimea lor, cele foarte mari precum Diagonal au 2-3 benzi pe sens și încă o zonă centrală cu copaci, piste de alergare, de biciclete, plus zonă pentru circulația tramvaiului. Orașul este foarte aerisit, cu multe parcuri prin care te poți plimba liniștit după vizita unuia sau mai multor muzee.
Ce mi-au plăcut în mod deosebit au fost clădirile realizate de Gaudi, figura reprezentativă a Barcelonei, culminând cu a sa Sagrada Familia, templul încă nefinalizat, extrem de impresionant nu neapărat prin grandoarea sa, cât geniului arhitectural. Mărturisesc că la început îl consideram pe Gaudi un nebun fanatic, însă ulterior, studiind mai îndeaproape planurile, istoria, copilăria și viața lui Gaudi (pe care o reconstitui vizitând pe rând clădirile concepute de acesta), începi să conștientizezi că a fost în realitate un geniu, căruia pe merit i se acordă atenția potrivită în prezent. Vă puteți convinge vizitând Sagrada Familia, merită stat la coadă mai bine de 30 minute pentru a intra în templu. Și nu uitați să închiriați și ghidul audio, fără de care puține pot fi înțelese.
Mai merită atenție zona din jurul Pieței Espanya, în special Poble Espanyol de Barcelona cu atelierele sale meșteșugărești tradiționale. De acolo am cumpărat ceea ce căutam de foarte mult timp, un ulei parfumat pentru cameră care se evaporă în mod natural și gradual folosind câteva bețe de bambus înfipte în sticluță. Parcă și acum simt mirosul acela plăcut din parfumerie..!
Ar mai fi zona Palatului Regal, situată în partea din N-V a Barcelonei, cu Muzeul Ceramicii și Textilelor, care mie unul mi-a plăcut în mod deosebit, asta poate și pentru că am avut norocul că întâlnesc un american de profesie designer, extrem de pasionat pentru meseria sa, care m-a făcut să cred că fiecare piesă din muzeu este o operă de artă, atât de frumos mi le-a descris și explicat. A fost ghidul ideal, o companie plăcută și plină de viață.

Mai sunt multe alte zone frumoase în Barcelona, pentru care merită mers acolo. Un bilet de avion a ajuns să coste acum 40 euro/persoană dus-întors, dacă planificarea v-o faceți cu cel puțin 4 luni înainte.

Comments

  1. superba descriere !

    sa iti fie de bine !

    ReplyDelete
  2. Mulțumesc frumos, Florian!
    Deja mă gândesc la următoarea ieșire, oare unde va fi...?!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Contactless Payment Card - A big security risk

Rooting pentru HTC Desire HD (Aria)

Despre contestarea amenzilor RATB