Codul bunelor practici in Resurse Umane

Managerii romani ar trebui sa inceapa incet incet sa invete din experienta omologilor din State, deoarece productivitatea lor este din ce in ce mai mica intr-o piata in care resursa umana a devenit extrem de importanta pentru companie.
De asemenea, acest articol poate fi un bun etalon si pentru angajati de a constientiza in mod direct cat de mult valoreaza pentru compania in care lucreaza sau indirect, cate pretuire se acorda oamenilor in interiorul companiei.
Revista americana "Business Week" a realizat un top al celor mai bune practici corporatiste in 2008. Daca vor sa-si pastreze angajatii, companiile ar trebui sa inceapa sa le puna in practica. Ca o parere personala, cred ca aceste practici pot si aplicate cu succes si intr-o organizatie mai mica, in plina expansiune, ba chiar as putea spune ca in cadrul acesteia pastrarea personalului cheie sau talentat devine astfel o prioritate pe termen mediu si lung de care depinde insasi supravietuirea si succesul afacerii.
Iata mai jos enumerate cateva din bunele practici:
BONUSURI AD-HOC
"Uite 1000 de dolari la care nu te asteptai" poate fi, pentru un angajat, cel mai fericit anunt venit din partea conducerii. In plus, are un efect mai puternic decat un bonus anual mare la care acesta oricum se astepta. E asa numitul "bonus special", acordat numai angajatului care obtine o performanta deosebita.
BENEFICII PERSONALIZATE
Companiile ar trebui sa personalizeze ofertele de beneficii acordate angajatilor. Mai precis sa le permita sa aleaga dintr-un "meniu" de beneficii ceea ce doresc sau ce le trebuie. Spre exemplu, un angajat poate ca are masina personala si nu ii trebuie decat bonuri de benzina pentru drumul serviciu-acasa si retur, dar in schimb ar dori o pensie alternativa suplimentara, etc.
MENTORAT INFORMAL
Intr-un mediu de afaceri intr-o continua schimbare, mentoratul clasic, realizat de seniori nu-si mai gaseste rostul. Initierea noilor angajati poate fi facuta de oricine din echipa, nu neaparat senior.
SENIORIAT RAPID
Cand concepi planuri de marketing sau strategii organizationale, ce importanta are daca ai acumulat cunostine necesare stand 20 de ani in aceeasi companie sau schimband vreo 6? Prin urmare, beneficiile acordate pe criterii de vechime au din ce in ce mai putin sens.
FLEXIBILITATE
Angajatii petrec tot mai multe ore la munca. Implementarea unor programe flexibile ca timp si spatiu le permite sa munceasca oriunde, la o cafenea sau asteptand la dentis.
DIN GURA IN GURA
Dupa marketingul de acum cativa ani numit din gura in gura acum a sosit randul recrutarilor. Si nu are nimic de-a face cu nepotismul, daca iti aduci in firma un bun prieten sau o cunostinta care stie bine ce face, e expert intr-un anume domeniu si chiar aduce o contributie importanta organizatiei. Angajatorii sunt constienti de limitele siturilor de recrutare, unde ajung tone de CV-uri care nu-i intereseaza.
ALEGEREA SEFULUI DIRECT
Unii dintre angajati prefera sa aiba un sef, insa nu la intamplare. Daca ar trebui sa il aleaga ar prefera unul cu experienta anterioara acumulata pe pozitia actualului junior, sa fie integru, recunoscut si respectat in companie si in care angajatul sa aiba incredere. Un sef care sa ii recunoasca meritele, dar si problemele, sa il recomande superiorilor daca este cazul.

Comments

Popular posts from this blog

Contactless Payment Card - A big security risk

Rooting pentru HTC Desire HD (Aria)

Despre contestarea amenzilor RATB