Scandalul Cristian Sima

Cand esti departe de tara in care te-ai nascut si trait atatia ani, saptamanal sau cel tarziu la o luna iti mai arunci un ochi pe un site de stiri din Romania in dorinta de a te mai tine la curent cu ce se mai intampla, bun sau rau.
Tendinta generala a romanului este de a neglija stirile "banale" si recunosc ca de multe ori ma las purtat de acest val al ignorantei.
Numai ca zilele trecute mi-a sarit in ochi cazul Sima si nu am putut sa il ignor. Mi-am dorit sa caut si sa gasesc mai mult despre aceasta stire.
De pe Hotnews.ro nu am inteles mare lucru, de fapt redactia ziarului incearca cu disperare sa adopte un statut neutru fata de acuzatiile aduse domnului Sima, poate si pentru ca mai demult acesta a fost actionar al ziarului.
In schimb citind cateva din articolele pubicate pe blogul personal al domnului Radu Soviani am reusit sa imi fac putina ordine in idei si sa pun cap la cap evenimentele din informatiile extrase din continutul scrisorilor de destainuire.
Si am aflat multe, am descoperit personaje noi (precum doamna pe nume Marie Rose Mociornita) pe care promit sa le urmaresc mai indeaproape pe viitor, s-au confirmat tot atat de multe din cele ce banuiam deja despre piata de capital si mai ales despre ce se intampla in Romania in general. Pentru ca pana la urma istoria micilor scrisori ale lui Sima nu este altceva decat o transpunere la scara mica a lacomiei si poftelor de neoprit ale unor oameni. Coruptia si lacomia nu au disparut si probabil nu vor disparea niciodata in Romania.
Poate ca am inteles mai bine si mi-a placut continutul scrisorilor lui Sima mai mult decat majoritatii cititorilor si datorita faptului ca la un moment dat am fost unul din jucatorii activi de pe piata de capital de la Sibiu.
Pe aceasta piata am castigat si am pierdut la fel de mult, iar cand am considerat ca nu pot sa tin sub control riscul m-am retras frumusel. Clientii firmei de brokeraj a lui Sima nu au stiut sa se retraga, au fost lacomi si asta i-a costat. Si pentru ca nu accepta pierderile suferite si au uitat probabil repede ce au castigat mai demult sub aceeasi indrumare a lui Sima, acum arunca in el cu noroi. Tipic romanesc. Prieten doar la bine, nu si la rau.
Nu agreez destainuirile in public, insa uneori ele ajuta. Iar cele venite din partea domnului Sima, aflat acum undeva departe de Romania sunt interesante si trebuie citite cu atentie, uneori de mai multe ori, textul recitit capatand in acest mod noi intelesuri. Dl Sima e un personaj interesant, inteligent, care merita studiat, analizat. Sunt convins ca vor aparea foarte multi analisti care sa il critice pe tema asta, daca nu deja si-au facut aparitia pe ecran, ca ciupercile dupa ploaie.
Cu toate acestea domnul Sima se simte undeva cu constiinta incarcata si o recunoaste, personal cred ca si-a depasit limitele, s-a dat drept Dumnezeu pentru o zi, iar asta l-a costat foarte mult, poate chiar il va costa cariera. Dar daca tot e sa se intample asta, macar sa o faca intr-un mod onorabil...iar asta e solutia dansului de a raspunde acuzelor. Vom vedea ce va iesi din toata povestea asta..

Comments

Popular posts from this blog

Contactless Payment Card - A big security risk

Rooting pentru HTC Desire HD (Aria)

Despre contestarea amenzilor RATB