Republica Moldova - Chișinău

Russian_Girl

Ce mi-a plăcut în Republica Moldova

- Mâncarea tradițională: foarte bună, naturală, ”zeama” de găină (ro=ciorbă de pui), cea roșie (din sfeclă) sau cea verde (cu spanac) sunt la fel de gustoase ca pe vremea când eram copil și bunica imi pregătea demâncare; se poate comanda la orice restaurant, șansele de a mânca bine și relativ ieftin (maxim 2-300 lei/moldovenești per prânz complet) există pentru aproape orice restaurant sau terasă (regula e valabilă cel puțin în Chișinău);
- Vinurile: am făcut degustare la restaurantul Chateaux Vartely și am descoperit unul din vinurile cele mai rafinate pe care le-am gustat vreodată - Ice Wine - realizat printr-o tehnică specială la rece, în acest mod păstrându-se esența strugurilor, apa fiind eliminată prin procedeul amintit mai sus; ca o coincidență extrem de neobișnuită, chiar în ziua în care l-am gustat pentru prima dată în Rep.Moldova, revista Hotnews a publicat un articol întreg legat de acest vin minunat. Articolul îl găsiți online aici;
- Fetele frumoase (statistic sunt mult mai multe fete frumoase decât în România, se aseamănă foarte mult cu rusoaicele);
- Oamenii sunt mult mai liniștiți, chiar și în orașele mari, nu par la fel de grăbiți, gălăgioși, nesimțiți sau încrezuți precum cei din țări considerate mai...„civilizate”;
- străzile, deși peticite în zeci de locuri, nu au gropi;
- curățenia de pe străzi..oamenii și acum ies și dau cu mătura în fața locuinței;
- mâncarea Uzbecă (iar mâncare, pentru că asta nu se găsește pe la noi, sau nu știu eu): delicioasa salată cu legume cu maioneză, frigăruile suculente din carne de pui (mai bune decât pastrama de pui la grătar), pateurile cu carne de pui sau oaie și deliciosul ceai realizat în ierburi naturale din măr, care combinat cu câteva lingurițe de dulceață de mure trezește toate pupilele gustative din gură :) .. o adevărată sărbătoare a gusturilor. Cum din fire sunt un pofticios, am savurat câte puțin din toate, fără să am probleme digestive.
Asta consider a fi o masă bine pregătită și servită într-un mod inteligent!
Restaurant recomandat: Caravan Uzbec din Chișinău.

Ce se poate cumpăra din Rep. Moldova

Ca de obicei, ceva ce există numai acolo sau ceva ce este mai ieftin și mai bun decât în România..precum
- o stică de Ice Wine (doar pentru ocazii speciale ;) ) = 100 RON
- ceaiuri Greenfield care se găsesc mai greu pe la noi, precum cele Herbal (cu miere sau cu Mango) sau Jarmine Green;
- bomboane Bucuria, câte puține din fiecare sortiment, preferatele fetelor :)

Următoarea ieșire...Tel Aviv (Israel).

Comments

  1. "Cine Dumnezeu e bucuresteanul asta care stie de Uzbec si de Chateau Vartely????" - asta a fost prima reactie cand am dat de articol, abia apoi am buchisit si numele tau:-))). Nu ai zis nimic de blog... Am dat de el cautand sa vad de unde pot cumpara Ice Wine in Bucuresti caci am uitat sa cumpar de la Chisinau si evident, nu ai de unde cumpara in Bucuresti!

    ReplyDelete
  2. Daca gasesti de vanzare vinul asta in Bucuresti, da-mi si mie de veste!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Contactless Payment Card - A big security risk

Rooting pentru HTC Desire HD (Aria)

Despre contestarea amenzilor RATB